Asi už jste si toho všimli taky.
Ten nárůst je fakt ohromný.
Technických firem je na LinkedIn den za dnem víc a víc.
A mají k tomu své důvody.
1. Generace Z
Generace, která vyrostla na sociálních sítích, postupně dospívá a rozšiřuje svou působnost z TikToku a Instagramu na LinkedIn. Už teď tvoří mladí lidé narození mezi lety 1995 a 2012 hezkých 10 % všech uživatelů LinkedInu. To je skoro 80 milionů účtů! K čemu síť využívají?
- Budují si svůj osobní brand.
- Vzdělávají se, protože vědí, že budou muset pracovat tvrději než předešlé generace, aby měli uspokojivou a naplňující profesionální kariéru.
- Hledají na síti zaměstnání.
- Nebojí se říct svůj názor.
- Nakupují.
Pojďme si říct, že už za 3 roky bude tahle generace představovat skoro 30 % veškeré pracovní síly. A protože se v této generaci najdou lidé velmi ambiciózní a ochotní tvrdě makat, neuteče ani dekáda a právě tihle lidé se stanou tahouny ekonomiky. Budou rozhodovat o pěkně tučných obchodech a zakázkách. Už teď se mluví o tom, že se generace Z stane největším spotřebitelským segmentem, který změní nejen ekonomiku, ale i politický a sociální systém.
Kdo přemýšlí dopředu a je na LinkedIn, získává u téhle generace výhodu.
2. Změna ve způsobu obchodování
Zákazníkovo chování se primárně v B2B segmentu za posledních 5 let změnilo.
90 % lidí se chce potkávat online.
75 % zákazníků v B2B využívá k rozhodování sociální sítě a nejvíce LinkedIn.
Nechtějí si zdlouhavě domlouvat osobní setkání. Ani cestovat stovky kilometrů kvůli hodinové schůzce, která dopadne kdovíjak. Jdou raději on-line cestou.
Čím větší stopu v on-line zanecháte, tím vyšší pravděpodobnost máte, že půjdou zákazníci za vámi a ne za nějakým jiným. Bez skvělé prezentace on-line totiž ztrácíte vliv až na 50 % obchodního cyklu.
3. Co se tedy stane, jakmile budete na LinkedIn vidět?
Začne se o vás mluvit. Interně. Zaměstnanci si o vás začnou v kuchyňce povídat. Budou k vám vzhlížet a budou vás následovat. Dokonce vám doporučí vhodný obsah. A to je obrovská páka pro přitáhnutí pozornosti budoucích zákazníků i zaměstnanců.
Začne se o vás mluvit mimo firmu. Na akcích vás vendoři, distributoři, partneři, ale i zákazníci budou poznávat. „Dobře ten LinkedIn děláte, vidím vás tam skoro každý den. Jak to děláte?“ Začnou se zajímat a budou si o vás povídat s ostatními. A šuškanda je mocný nástroj. Pokud svou práci budete dělat dobře, pravidelně a konzistentně, tak vás začnou doporučovat sami.
Obchodníci, kteří využívají techniky social selling prodeje na LinkedIn, mohou očekávat tyto výsledky:
- Budou plnit kvóty až o 78 % lépe
- Získají více nových zákazníků a zvýší se jim konverze až o 46 %
- Zkrátí dobu obchodního cyklu od prvního poznání zákazníka po zrealizovanou objednávku až o 57 %
4. Jak tedy oslovit Generaci Z na LinkedIn?
Dobrá zpráva je, že tady platí všechny už řečené postupy a principy.
- Buďte sami sebou – autentičtí.
- Pracujte na LinkedIn systematicky každý den – komunikujte se svou sítí smysluplnými komentáři. Lajkujte příspěvky své cílové skupiny.
- Postujte smysluplný obsah alespoň 2x týdně – díky tomu předejdete otravnému navolávaní schůzek a studenému představování.
- Ukažte, že vám nejsou lhostejná aktuální témata: globální oteplování, rasismus, homofobie...
- Ten, koho potřebujete, vás bude znát a budete s ním jednat napřímo.
Nová generace Z se zaměřuje primárně na výsledky. Je houževnatá, preferuje hybridní způsob práce. Touží po časové autonomii a flexibilitě. A pocit úzkosti je její největší překážkou.
LinkedIn vám usnadní i péči o vaše zaměstnance z Generace Z. Tři nejdůležitější věci, které hledají u svých manažerů, jsou důvěra, podpora a péče. Chtějí pracovat v inspirativním prostředí, zkoušet si nové věci a profesně se rozvíjet.
Jsou jako ptáci, kteří potřebují volnost a prostor proto vzlétnout. Nezavírejte je do klece a dejte jim šanci.
👉 Máte v týmu mladé lidi z této generace? Jak se vám s nimi pracuje? Jsou to dříči, nebo jsou mezi nimi velké výkonnostní rozdíly? Porovnejte své zkušenosti s ostatními.
Míša z inGen