LinkedIn

Technické firmy na LinkedIn rostou jako houby po dešti.

napsala Míša Chramostová
Asi už jste si toho všimli taky.
Ten nárůst je fakt ohromný.
Technických firem je na LinkedIn den za dnem víc a víc.
A mají k tomu své důvody.

1.    Generace Z

Generace, která vyrostla na sociálních sítích, postupně dospívá a rozšiřuje svou působnost z TikToku a Instagramu na LinkedIn. Už teď tvoří mladí lidé narození mezi lety 1995 a 2012 hezkých 10 % všech uživatelů LinkedInu. To je skoro 80 milionů účtů! K čemu síť využívají?

  1. Budují si svůj osobní brand.
  2. Vzdělávají se, protože vědí, že budou muset pracovat tvrději než předešlé generace, aby měli uspokojivou a naplňující profesionální kariéru.
  3. Hledají na síti zaměstnání.
  4. Nebojí se říct svůj názor.
  5. Nakupují.

Pojďme si říct, že už za 3 roky bude tahle generace představovat skoro 30 % veškeré pracovní síly. A protože se v této generaci najdou lidé velmi ambiciózní a ochotní tvrdě makat, neuteče ani dekáda a právě tihle lidé se stanou tahouny ekonomiky. Budou rozhodovat o pěkně tučných obchodech a zakázkách. Už teď se mluví o tom, že se generace Z stane největším spotřebitelským segmentem, který změní nejen ekonomiku, ale i politický a sociální systém.

Kdo přemýšlí dopředu a je na LinkedIn, získává u téhle generace výhodu.

2.    Změna ve způsobu obchodování

Zákazníkovo chování se primárně v B2B segmentu za posledních 5 let změnilo.

90 % lidí se chce potkávat online.

75 % zákazníků v B2B využívá k rozhodování sociální sítě a nejvíce LinkedIn.

Nechtějí si zdlouhavě domlouvat osobní setkání. Ani cestovat stovky kilometrů kvůli hodinové schůzce, která dopadne kdovíjak. Jdou raději on-line cestou.

Čím větší stopu v on-line zanecháte, tím vyšší pravděpodobnost máte, že půjdou zákazníci za vámi a ne za nějakým jiným. Bez skvělé prezentace on-line totiž ztrácíte vliv až na 50 % obchodního cyklu.

3.    Co se tedy stane, jakmile budete na LinkedIn vidět?

Začne se o vás mluvit. Interně. Zaměstnanci si o vás začnou v kuchyňce povídat. Budou k vám vzhlížet a budou vás následovat. Dokonce vám doporučí vhodný obsah. A to je obrovská páka pro přitáhnutí pozornosti budoucích zákazníků i zaměstnanců.

Začne se o vás mluvit mimo firmu. Na akcích vás vendoři, distributoři, partneři, ale i zákazníci budou poznávat. „Dobře ten LinkedIn děláte, vidím vás tam skoro každý den. Jak to děláte?“ Začnou se zajímat a budou si o vás povídat s ostatními. A šuškanda je mocný nástroj. Pokud svou práci budete dělat dobře, pravidelně a konzistentně, tak vás začnou doporučovat sami.

Obchodníci, kteří využívají techniky social selling prodeje na LinkedIn, mohou očekávat tyto výsledky:

  1. Budou plnit kvóty až o 78 % lépe
  2. Získají více nových zákazníků a zvýší se jim konverze až o 46 %
  3. Zkrátí dobu obchodního cyklu od prvního poznání zákazníka po zrealizovanou objednávku až o 57 %

4. Jak tedy oslovit Generaci Z na LinkedIn?

Dobrá zpráva je, že tady platí všechny už řečené postupy a principy.

  • Buďte sami sebou – autentičtí.
  • Pracujte na LinkedIn systematicky každý den – komunikujte se svou sítí smysluplnými komentáři. Lajkujte příspěvky své cílové skupiny.
  • Postujte smysluplný obsah alespoň 2x týdně – díky tomu předejdete otravnému navolávaní schůzek a studenému představování.
  • Ukažte, že vám nejsou lhostejná aktuální témata: globální oteplování, rasismus, homofobie...
  • Ten, koho potřebujete, vás bude znát a budete s ním jednat napřímo.

Nová generace Z se zaměřuje primárně na výsledky. Je houževnatá, preferuje hybridní způsob práce. Touží po časové autonomii a flexibilitě. A pocit úzkosti je její největší překážkou.

Tento obrázek nemá žádný popisek

LinkedIn vám usnadní i péči o vaše zaměstnance z Generace Z. Tři nejdůležitější věci, které hledají u svých manažerů, jsou důvěra, podpora a péče. Chtějí pracovat v inspirativním prostředí, zkoušet si nové věci a profesně se rozvíjet.

Jsou jako ptáci, kteří potřebují volnost a prostor proto vzlétnout. Nezavírejte je do klece a dejte jim šanci.

👉 Máte v týmu mladé lidi z této generace? Jak se vám s nimi pracuje? Jsou to dříči, nebo jsou mezi nimi velké výkonnostní rozdíly? Porovnejte své zkušenosti s ostatními.

Míša z inGen


Toto byste měli o LinkedIn vědět

Amet minim mollit non deserunt est sit aliqua dolor do amet sint officia consequat duis enim mollit exercitation.

Our Company

Míša píše

Získejte přehled. Pravidelně pro vás píšu tipy, návody a vychytávky, které se mě osvědčily v praxi.

Poslední články