LinkedIn

Je jich 5 a jsou to zabijáci největšího kalibru

napsala Míša Chramostová

Když je porazíte, stane se pro vás LinkedIn skvělým nástrojem pro byznys a získávání nových zákazníků. Celosvětově generuje LI v B2B 80 % leadů – chcete taky nějaké?

Tak pojďme na to.

Zabiják číslo 1: Prodávej na první dobrou

LinkedIn má obrovský byznysový potenciál a přinese vám hromadu užitku. Jako každá sociální síť je o vztazích a důvěře. Nepokazte si to tím, že každý nový kontakt zazdíte urputnou snahou prodávat stůj co stůj.

Co byste měli vědět:

  • Nezačínejte na této profesní síti hned prodávat. Lidi jsou na to alergičtí.
  • Zapamatujte si: nejdřív vztah a důvěra. Pak teprve přichází na řadu obchod.

Jak to vyřešit:

  • Publikujte užitečný obsah. Podělte se s publikem o vaše znalosti a příběhy z práce.
  • Pomozte své cílovce – takový konkrétní návod na řešení palčivé situace vám přinese body navíc. A to se počítá.
  • Mluvte k zákazníkovi jeho řečí, aby vám rozuměl. Zaměřte se na jeho potřeby nebo problémy, které řeší.
  • Díky tomu získáváte důvěru. Zákazníci vás začnou vnímat jako skutečného experta.
  • Logicky pak se svým problémem příjdou přímo za vámi.

Zabiják číslo 2: Chaotické propojování s dalšími lidmi

  • Honem tam naházím všechny známé.
  • Každý den náhodně naklikám další a další lidi.

To jsou dvě nejčastější „strategie“ propojování, se kterými se v praxi setkávám. Nefunguje ani jedna.

Co byste měli vědět?

  • Rozšiřování sítě spojení je skvělé pro budování brandu a získávání nových zakázek, zaměstnanců a partnerů.
  • Více spojení znamená větší publikum pro vaše posty. S každým čtenářem efektivita vašich postů roste.

Jak to vyřešit?

  • Vezměte svou stávající firemní databázi kontaktů a vyhledejte odpovídající profily na LI.
  • Používejte rozšířené filtry, které na LI fungují velmi dobře. Vyhledávejte pomocí Boolean search, které vám najde zákazníky přesně podle vašich parametrů.

Zabiják číslo 3: Sbírání „bodů“ označením osoby nebo firmy v příspěvku

„Označ je všechny, aspoň to uvidí víc lidí“. Ano, je to tak. Označení osoby nebo firmy pomocí znaku @ může příspěvek na síti zviditelnit. Proč?

LI automaticky odešle označenému profilu upozornění, že figuruje ve vašem postu. Ten obvykle příspěvek „olajkuje“ nebo přidá komentář a tím zvýší jeho dosah.

Co byste měli vědět?

  • Tenhle mechanismus funguje ve váš prospěch jen do určité míry.
  • Pamatujte, že na váš post musí zareagovat minimálně polovina označených.
  • Pokud příspěvek reakce nezíská, vyhodnotí ho algoritmus jako SPAM a dosah příspěvku naopak sníží.
  • Etika především! Pokud budete označovat známé lidi jen za účelem zneužití jejich kontaktů, pravděpodobně se dřív nebo později pěkně naštvou.
  • Buď zruší označení, nebo vás rovnou zablokují. A to bolí.

Jak to vyřešit?

  • Označujte s citem a takové lidi, kteří na váš příspěvek budou reagovat a nepřepalte to.

Zabiják číslo 4: Publikuj 1x týdně a máš hotovo

„Maximálně jeden příspěvek týdně je aktivita tak akorát.“ Na tohle doporučení narážím v praxi často. Fakt to stačí?

NE!

Co byste měli vědět:

  • LinkedIn je sice profesní ale taky SOCIÁLNÍ síť jako každá jiná. Postovat tudíž nestačí.
  • Postováním byste měli strávit jen polovinu času, který LI věnujete.

Jak to vyřešit:

  • Postu se věnujte i po zveřejnění - reagujte na komentáře, odpovídejte, lajkujte, rozvíjejte diskusi a žádejte nové kontakty o spojení.
  • Reagujete - komentujte, lajkujte a účastněte se diskuzí u jiných postů, které vás zaujaly nebo se dotýkají vašeho byznysu.
  • Buďte na LinkedIn rádi.

Zabiják číslo 5: Kult firemní stránky

„Sypej tam jeden post za druhým a pak dej všem zaměstnancům befelem, že to musej sdílet a lajkovat. Ať jsme vidět!“ Taky si myslíte, že oltářem celého fungování firmy na LinkedIn je firemní stránka?

Co byste měli vědět:

  • Firemní stránka a vše, co na ni publikujete, má ve srovnání s osobními profily minimální dosah.
  • Může za to algoritmus, který takhle funguje a nic s tím neuděláme, ani když budeme aktivní ve sdílení od rána do večera.
  • LinkedIn upřednostňuje PŮVODNÍ autorské příspěvky. Sdílení postu tedy nemá skoro žádný efekt.
  • Hromadné sdílení postu zaměstnanci firmy vyhodnotí algoritmus jako SPAM a dosah příspěvku ještě sníží.

Jak to vyřešit?

  • Jděte cestou ambasadoringu. Vytipujte zaměstnance, kteří budou reprezentovat vaši firmu prostřednictvím osobních profilů.
  • Na osobních profilech ambasadorů pravidelně publikujte jasně zacílené příspěvky z profesního života, které budou vaši potenciální zákazníci číst jedním dechem.

Napadají vás další LinkedIn zabijáci? Podělte se o ně do komentáře.

Míša

Toto byste měli o LinkedIn vědět

Amet minim mollit non deserunt est sit aliqua dolor do amet sint officia consequat duis enim mollit exercitation.

Our Company

Míša píše

Získejte přehled. Pravidelně pro vás píšu tipy, návody a vychytávky, které se mě osvědčily v praxi.

Poslední články