Když je porazíte, stane se pro vás LinkedIn skvělým nástrojem pro byznys a získávání nových zákazníků. Celosvětově generuje LI v B2B 80 % leadů – chcete taky nějaké?
Tak pojďme na to.
Zabiják číslo 1: Prodávej na první dobrou
LinkedIn má obrovský byznysový potenciál a přinese vám hromadu užitku. Jako každá sociální síť je o vztazích a důvěře. Nepokazte si to tím, že každý nový kontakt zazdíte urputnou snahou prodávat stůj co stůj.
Co byste měli vědět:
- Nezačínejte na této profesní síti hned prodávat. Lidi jsou na to alergičtí.
- Zapamatujte si: nejdřív vztah a důvěra. Pak teprve přichází na řadu obchod.
Jak to vyřešit:
- Publikujte užitečný obsah. Podělte se s publikem o vaše znalosti a příběhy z práce.
- Pomozte své cílovce – takový konkrétní návod na řešení palčivé situace vám přinese body navíc. A to se počítá.
- Mluvte k zákazníkovi jeho řečí, aby vám rozuměl. Zaměřte se na jeho potřeby nebo problémy, které řeší.
- Díky tomu získáváte důvěru. Zákazníci vás začnou vnímat jako skutečného experta.
- Logicky pak se svým problémem příjdou přímo za vámi.
Zabiják číslo 2: Chaotické propojování s dalšími lidmi
- Honem tam naházím všechny známé.
- Každý den náhodně naklikám další a další lidi.
To jsou dvě nejčastější „strategie“ propojování, se kterými se v praxi setkávám. Nefunguje ani jedna.
Co byste měli vědět?
- Rozšiřování sítě spojení je skvělé pro budování brandu a získávání nových zakázek, zaměstnanců a partnerů.
- Více spojení znamená větší publikum pro vaše posty. S každým čtenářem efektivita vašich postů roste.
Jak to vyřešit?
- Vezměte svou stávající firemní databázi kontaktů a vyhledejte odpovídající profily na LI.
- Používejte rozšířené filtry, které na LI fungují velmi dobře. Vyhledávejte pomocí Boolean search, které vám najde zákazníky přesně podle vašich parametrů.
Zabiják číslo 3: Sbírání „bodů“ označením osoby nebo firmy v příspěvku
„Označ je všechny, aspoň to uvidí víc lidí“. Ano, je to tak. Označení osoby nebo firmy pomocí znaku @ může příspěvek na síti zviditelnit. Proč?
LI automaticky odešle označenému profilu upozornění, že figuruje ve vašem postu. Ten obvykle příspěvek „olajkuje“ nebo přidá komentář a tím zvýší jeho dosah.
Co byste měli vědět?
- Tenhle mechanismus funguje ve váš prospěch jen do určité míry.
- Pamatujte, že na váš post musí zareagovat minimálně polovina označených.
- Pokud příspěvek reakce nezíská, vyhodnotí ho algoritmus jako SPAM a dosah příspěvku naopak sníží.
- Etika především! Pokud budete označovat známé lidi jen za účelem zneužití jejich kontaktů, pravděpodobně se dřív nebo později pěkně naštvou.
- Buď zruší označení, nebo vás rovnou zablokují. A to bolí.
Jak to vyřešit?
- Označujte s citem a takové lidi, kteří na váš příspěvek budou reagovat a nepřepalte to.
Zabiják číslo 4: Publikuj 1x týdně a máš hotovo
„Maximálně jeden příspěvek týdně je aktivita tak akorát.“ Na tohle doporučení narážím v praxi často. Fakt to stačí?
NE!
Co byste měli vědět:
- LinkedIn je sice profesní ale taky SOCIÁLNÍ síť jako každá jiná. Postovat tudíž nestačí.
- Postováním byste měli strávit jen polovinu času, který LI věnujete.
Jak to vyřešit:
- Postu se věnujte i po zveřejnění - reagujte na komentáře, odpovídejte, lajkujte, rozvíjejte diskusi a žádejte nové kontakty o spojení.
- Reagujete - komentujte, lajkujte a účastněte se diskuzí u jiných postů, které vás zaujaly nebo se dotýkají vašeho byznysu.
- Buďte na LinkedIn rádi.
Zabiják číslo 5: Kult firemní stránky
„Sypej tam jeden post za druhým a pak dej všem zaměstnancům befelem, že to musej sdílet a lajkovat. Ať jsme vidět!“ Taky si myslíte, že oltářem celého fungování firmy na LinkedIn je firemní stránka?
Co byste měli vědět:
- Firemní stránka a vše, co na ni publikujete, má ve srovnání s osobními profily minimální dosah.
- Může za to algoritmus, který takhle funguje a nic s tím neuděláme, ani když budeme aktivní ve sdílení od rána do večera.
- LinkedIn upřednostňuje PŮVODNÍ autorské příspěvky. Sdílení postu tedy nemá skoro žádný efekt.
- Hromadné sdílení postu zaměstnanci firmy vyhodnotí algoritmus jako SPAM a dosah příspěvku ještě sníží.
Jak to vyřešit?
- Jděte cestou ambasadoringu. Vytipujte zaměstnance, kteří budou reprezentovat vaši firmu prostřednictvím osobních profilů.
- Na osobních profilech ambasadorů pravidelně publikujte jasně zacílené příspěvky z profesního života, které budou vaši potenciální zákazníci číst jedním dechem.
Napadají vás další LinkedIn zabijáci? Podělte se o ně do komentáře.
Míša